fredag 17 oktober 2014

Veckobrev v.42


Från rektor:

Hej!

Jag hoppas att ni alla har det bra. Snart är det dags för lite paus från skolarbete under vecka 44. Kanske är era barn kvar i skolan och kommer vara på våra fritids, då blir det kul att träffa dem där. Glöm inte att hela skolan är stängd för studiedag under hela onsdagen v 44 Om ni är lediga önskar jag en skön ledighet.

Ha det gott!

/Henrik

Fn dagen
Den 24:e oktober är det FN-dagen, vilket vi ska uppmärksamma här på Blackebergsskolan genom att anordna två stycken morgonsamlingar (En för F - 2 och en för 3 – 6) i Ljushallen.
Rektor kommer att hålla ett tal om FNs arbete, innebörden och vikten av att samarbeta över nationsgränserna och betydelsen av alla människors lika värde. Efter talet kommer lärarbandet (Där den som vill vara med får vara med) att spela samtidigt som alla närvarande sjunger ”I natt jag drömde något som…”.

Vi kommer att sjunga vers 1 (I natt jag drömde…), vers 2 (Jag drömde om en jättesal), vers 3 (Det finns inga soldater mer) och avsluta med vers 1 igen. Vi kommer att köra låten i A-dur för den som önskar öva i rätt tonart med sin klass ;)

1.    Inledande trumpetfanfar
2.    Rektor håller ett (kort) tal om vikten av FN’s arbete i världen och vad FN står för.
3.    ”I natt jag drömde något som…” – allsång ackompanjerad av lärarbandet
4.    Återtåg till klassrummen

Tider:


F – 2: 08.30 – 08.45
3 – 6: 09.15 – 09.30

Efter det att F-2 har haft sin morgonsamling kan de återgå till klassrummet. När 3-6 har haft sin morgonsamling kan de därefter gå ut på rasten. 

Våra Arena kommer tyvärr vara stängd för aktivitet måndag-onsdag. Detta på grund av
garantireparationer.  


Kom ihåg
  • Inneskor
  • Tjejernas vaccination blir den 3 november klockan 13.00
  • Fotografering den 21 oktober 11:30 idrotthallen 

Ha en trevlig helg

Maria, Patrik, Yvonne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar